.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شکار شکارچیان پلنگ تنکابن

 شمال نیوز: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دو تن از شکارچیان متخلف که با تیراندازی موجب فلج شدن پلنگی در تنکابن شده بودند، دستگیر شدند.

احمدعلی کیخا در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: حدود دو هفته گذشته در منطقه شکار ممنوع دوهزار در تنکابن پلنگی توسط شکارچیان متخلف از ناحیه کمر موجب اصابت گلوله قرار گرفت و فلج شد.

وی افزود: این پلنگ به دلیل اصابت گلوله به نخاع از ناحیه دو پا فلج و برای مداوا به کلینیک دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شد که بعد از انجام معاینات لازم، تیم پزشکی تصمیم بر مرگ آسان این حیوان گرفت.

کیخا افزود: اکنون دو تن از شکارچیانی که موجب فلج و در نهایت مرگ این حیوان شدند دستگیر و در بازداشت به سر می برند تا اگر همدست دیگری دارند اعتراف کنند.

وی تاکید کرد: با جدیت موضوع را پیگیری می کنیم تا بعد از کامل شدن پرونده ، مراحل قضایی طی شود.

پلنگی در تنکابن که به علت تیراندازی دچار ضایعه نخاعی شده بود روز دوشنبه 22 دی ماه جاری به روش مرگ آسان و با تزریق داروی بیهوشی در دوز بالا مرد.

این پلنگ 13 دی ماه امسال در منطقه شکار ممنوع دوهزار در تنکابن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه دو پا فلج شد.

منطقه دو هزار یکی از مناطق شکار ممنوع است که گونه های ارزشمند کل، بز، شوکا و پلنگ در آن زیست می کنند و دارای جمعیت خوب گراز است که طعمه پلنگ محسوب می شود.

پلنگ زخمی برای معالجه به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شد اما به رغم تلاش دامپزشکان دانشگاه تهران و سازمان حفاظت محیط زیست برای معالجه و نگهداری پلنگ زخمی ، مجبور شدند بر مرگ آسان پلنگ تصمیم بگیرند که این کار با تزریق دوز بالای داروی بیهوشی در کلینیک دامپزشکی دانشگاه تهران انجام شد.

پلنگ ایرانی با نام علمی Panthera pardus saxicolor بزرگترین یا یکی از بزرگترین زیرگونه های پلنگ است که بومی غرب آسیا است.

طول پلنگ ایرانی از 110 تا بیش از 200 سانتی متر متغیر است. وزن این پلنگ حدود 45 تا 100 کیلو است و اندازه آن از پا تا شانه نیز 47 تا 75 سانتی متر است.

ایران مهمترین زیستگاه پلنگ در خاورمیانه است و جمعیت مناسب پلنگ در این کشور امکان بقای گروه های کوچک این حیوان در قفقاز، شرق ترکیه و احتمالا ترکمنستان را از راه مهاجرت های بین مرزی افزایش می دهد با این حال تراکم جمعیتی پلنگ در ایران بسیار پایین است.

غذای پلنگ با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کند متفاوت است. در ایران شکار اصلی این جانور کل و بز است و محل زندگی پلنگ نیز تا حد زیادی با محل زندگی کل و بز همسانی دارد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.